Journalartikel

  • Peer Review from Teachers’ Perspective. Comparing Five E-Business Learning Scenarios in Higher Education.

    Herzog, M., Katzlinger, E.:  Peer Review from Teachers’ Perspective. Comparing Five E-Business Learning Scenarios in Higher Education.

    In: Yanyan Li, Maiga Chang, Milos Kravcik, Elvira Popescu, Ronghuai Huang, Kinshuk, Nian-Shing Chen: State-of-the-Art and Future Directions of Smart Learning. Springer Lecture Notes in Educational Technology, LNET 2016, pp 319-331

  • Lernstiladaptierte Lehre in Wirtschaftsfächern: Unterstützung der Diversität des Lernens durch verschiedene kollaborative Lernmethoden.

    Herzog, M., Katzlinger, E.: Lernstiladaptierte Lehre in Wirtschaftsfächern: Unterstützung der Diversität des Lernens durch verschiedene kollaborative Lernmethoden.

    Tagungsband DGHD 2013. accepted for publication 2016

  • Partikel- oder Wellensimulation? Zwei Ansätze zur Indoor-Lokalisierung auf Basis passiver RFID-Technik

    Hatscher, B., Herzog, M.: Partikel- oder Wellensimulation? Zwei Ansätze zur Indoor-Lokalisierung auf Basis passiver RFID-Technik, Von der Digitalen Fabrik zu Industrie 4.0,

    Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI) 2016

  • Digital Collaboration - Veränderung der Mediennutzung in interuniversitären Lerngruppen

    Katzlinger, E., Herzog, M.: Digital Collaboration – Veränderung der Mediennutzung in interuniversitären Lerngruppen

    In Künz, A.: Digitale Medien in Arbeits- und Lernumgebungen. Beiträge zum Usability Day XIII, Passt Science Publishers 2015

  • A game engine based 3D-simulation to support RFID locating in consideration of mobile objects in a radio field.

    Hatscher, B., Herzog, M. A., & Friedewald, O.  A game engine based 3D-simulation to support RFID locating in consideration of mobile objects in a radio field.

    IEEE Networked Systems, NetSys 2015 Cottbus

  • Peer-Review from Learners’ Perspective. In New Horizons in Web Based Learning.

    Katzlinger, E., Herzog, M.:  Peer-Review from Learners’ Perspective.

    In New Horizons in Web Based Learning. Springer International Publishing. LNCS Dec 2014, pp. 72-81

  • Didactic support of diversity of learning styles? Potential analysis of three collaborative learning methods within e-business education.

    Katzlinger, E., Herzog, M.:  Didactic support of diversity of learning styles? Potential analysis of three collaborative learning methods within e-business education.

    In: Popescu et. al. (ed.): Advances in Web-Based Learning – ICWL 2014, Lecture Notes in Computer Science Volume 8613, 2014, pp 239-244

  • Overcoming the gap between digital and analogue Board Games.

    Krause, R., Haase, M., Hatscher, B., Herzog, M., Goutrié, C.: Overcoming the gap between digital and analogue Board Games.

    In: Blashki, K., Xia, Y.: Proceedings of Game and Entertainment Technologies Conference (GET 2014), MCCSIS Lisbon, IADIS Press 2014

  • Interuniversity collaborative learning with Wiki toolset.

    Katzlinger, E., Herzog, M.: Interuniversity collaborative learning with Wiki toolset.

    In: 12th European Conference on E-Learning ECEL-2013, SKEMA Business School, Sophia Antipolis, France

  • Integration of a SocialMedia Platform into University Information Architecture.

    Neumann, C., Helmich, O., Herzog, M.A.: Integration of a SocialMedia Platform into University Information Architecture.

    The 7th IEEE International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications 12-14 September 2013, Berlin, Germany

  • Vielfalt in der mediengestützten (Weiter-)Bildung Visionen, Realisierungen und Grenzen 1984 bis heute.

    Katzlinger, E., Höller, J., Mittendorfer, J., Pils, M. & Herzog, M. A.: Vielfalt in der mediengestützten (Weiter-)Bildung Visionen, Realisierungen und Grenzen 1984 bis heute.

    In: Boll, S., Maaß, S. & Malaka, R. (Hrsg.), Mensch & Computer 2013 – Workshopband. München: Oldenbourg Verlag. (S. 401-402).

  • Computerspiele zum Anfassen: Ein digital-analoger Baukasten für Brettspiele.

    Krause, R., Haase, M., Hatscher, B., Herzog, M., Goutrié, C.: Computerspiele zum Anfassen: Ein digital-analoger Baukasten für Brettspiele.

    In: Boll, S., Maaß, S. & Malaka, R. (Hrsg.), Mensch & Computer 2013. München: Oldenbourg Verlag. (S. 509-514).ISBN 978-3-86488-045-2

  • Deterministische Personalbemessung und Ermittlung von indirekten Prozesskosten in Verwaltung und Dienstleistung

    Gründler, S., Herzog, M.: Deterministische Personalbemessung und Ermittlung von indirekten Prozesskosten in Verwaltung und Dienstleistung.

    In: FIscher, A.: 14. Nachwuchswissenschaftlerkonferenz ost- und mitteldeutscher Fachhochschulen, VWH Verlag 2013, ISBN 978-3-86488-037-7

  • Analysis of the Radio Propagation Model at RFID Applications

    Friedewald, O., Papenbroock, J., Herzog, M.: Analysis of the Radio Propagation Model at RFID Applications

    In: VDE ITG/IEEE European Conference on Smart Objects, Systems and Technologies, Smart Systec 2013, Nuremberg

  • DiTAG: Ein digital-analoges Brettspiel-Interface.

    Krause, R., Haase, M., Hatscher, B., Herzog, M., Goutrié, C.: DiTAG: Ein digital-analoges Brettspiel-Interface.

    In: FIscher, A.: 14. Nachwuchswissenschaftlerkonferenz ost- und mitteldeutscher Fachhochschulen, VWH Verlag 2013, ISBN 978-3-86488-037-7

  • Chancen und Risiken sozialer Medien im Unternehmen. Eine Studie mit Schwerpunkt in Sachsen-Anhalt.

    Sens, L., Herzog, M., Albers, E.: Chancen und Risiken sozialer Medien im Unternehmen. Eine Studie mit Schwerpunkt in Sachsen-Anhalt.

    In: FIscher, A.: 14. Nachwuchswissenschaftlerkonferenz ost- und mitteldeutscher Fachhochschulen, VWH Verlag 2013, ISBN 978-3-86488-037-7
    Posteransicht

  • Peer Review as an Activating Learning Method Within University Education.

    Herzog, M., Katzlinger, E.: Peer Review as an Activating Learning Method Within University Education.

    In: 11th European Conference on e-Learning ECEL-2012, University of Groningen, The Netherlands, 26-27 October 2012, pp. 274-282

  • Collaborative learning within a virtual cross teaching approach. An interregional study on notification of e-business-qualification.

    Herzog, M., Katzlinger, E.: : Collaborative learning within a virtual cross teaching approach. An interregional study on notification of e-business-qualification.

    In: Miguel Baptista Nunes and Pedro Isaías (eds.): Proceedings of IADIS International conference E-Learning 2012, Multi Conference on Computer Science and Information Systems MCCSIS 2012. Lisbon, Portugal.ISBN: 978-972-8939-71-7
     Präsentation dazu in Vorträge

  • Cross-Teaching mit interregionalen Lernteams. Szenarien, Werkzeuge und Lerneffekte.

    Herzog, M., Katzlinger, E.Cross-Teaching mit interregionalen Lernteams. Szenarien, Werkzeuge und Lerneffekte.

    In: Nicolas Apostolopoulos, Wolfgang Coy, Ulrike Mußmann, Andreas Schwill (Hrsg.): Grundfragen Multimedialen Lehrens und Lernens – Von der Innovation zur Nachhaltigkeit. Seite 156-171, Tagungsband GML² 2012, ISBN 978-3-8309-2686-3
    Präsentation dazu in Vorträge

  • Partizipatives Lernen in einem virtuellen Cross-Teaching-Ansatz.

    Herzog, M., Katzlinger, E.Partizipatives Lernen in einem virtuellen Cross-Teaching-Ansatz. Workshop: Partizipative Modelle des mediengestützten Lernens – Erfahrungen und Visionen,

    Konferenzband überMedienÜBERmorgen, Mensch und Computer 2011, Oldenbourg Wissenschaftsverlag 2011. ISBN 978-3-941003-38-5

  • Influence of Learning Styles on the Acceptance of Game Based Learning in Higher Education: Experiences with a Role Playing Simulation Game.

    Herzog, M., Katzlinger, E.Influence of Learning Styles on the Acceptance of Game Based Learning in Higher Education: Experiences with a Role Playing Simulation Game.

    In: Proceedings of 5th European Conference on Games Based Learning (ECGBL), Athen, Academic Publishing Ltd. Reading 2011. ISBN 978-1-908272-18-8