Articles (peer-reviewed)

Franz, l., mählitz-galler e., laske, t., herzog m.

Hand over the Reins. Studentische (Selbst-)initiativen in der Studieneingangsphase.

DGHD-Tagung 2019. mit PDF

Marius giessmann, christine goutrié, michael a. herzog

Unsichtbar und unverständlich: Kennzeichnungen von Roboterjournalismus.

Dachselt, R. & Weber, G. (Hrsg.), Mensch und Computer 2018 - Tagungsband. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V..

Schott, d., greif, c., herrklotsch, s., herzog, m.a., schumacher, d.

Instant Church: A Data-Driven Eucharist Realized as a Christian Performance Slot Machine

Proceedings of 12th International Conference on Interfaces and Human Computer Interaction, IHCI 2018, 18 – 20 July 2018, Madrid, Spain

Elisabeth katzlinger, michael a. herzog, leonore franz

Reflecting Peer Reviews in Inquiry Based Learning Scenarios.

An Analysis of Peer Feedback Levels and their Implementation. IEEE 2018 17th International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET), Olhao, Portugal

Magdalena halina ratajczak, michael a. herzog, martin liermann

Entwicklung eines Return-Material-Authorization-Prozesses im internationalen Projektgeschäft einer „Connected Company“.

Eine Fallstudie über die Einführung eines einheitlichen Reparaturservice-Portals in einem global agierenden mittelständischen Technologieunternehmen. NWK 2018 Konferenz, Hochschule Anhalt, Köthen 2018

Elisabeth katzlinger, michael a. herzog, leonore franz

Digitales Peer Review in der Hochschullehre. Wie eine Evaluationsmethode den Lernprozess direkt unterstützt.

Susan Harris-Huemmert, Philipp Pohlenz, Lukas Mitterauer (Hrsg.): Digitalisierung der Hochschullehre. Neue Anforderungen an die Evaluation?, Waxmann 2018, ISBN 978-3-8309-3807-1

Herzog, m.a., franz, l., katzlinger, e., stabauer, m.

Peer Review as a Quality Management Tool Embedded in an Inquiry-based Learning Scenario.

Proceedings of 16th International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training, ITHET2017

Batz, v., blümel, f., falkenberg, j., haubert, e., schumacher, d., herzog, m.a.

Experiencing Artwork with Augmented Reality. Interactive Perception of historical Statue “Belvedere Torso”.

Busch, C., Kassung, C., Sieck, J.: Kultur und Informatik. Mixed Reality, vwh Verlag 2017, ISBN: 987-3- 86488-119-0

Juraske f., oefler, t., sommermeier k., vogel, s., schumacher, d., herzog, m.a.

An Interactive Gameboard for Categorization and Examination of Engraved Gems for the Winckelmann Museum.

Busch, C., Kassung, C., Sieck, J.: Kultur und Informatik. Mixed Reality, vwh Verlag 2017, ISBN: 987-3- 86488-119-0

Herzog, m.a., katzlinger, e, stabauer, m.

Embedding Interuniversity Peer Review in Virtual Learning Groups. A Research-based Learning Scenario.

Wu TT., Gennari R., Huang YM., Xie H., Cao Y. (eds) Emerging Technologies for Education. SETE 2016. Lecture Notes in Computer Science, vol 10108. Springer, Cham 3rd International Workshop Peer Review, Peer Assessment, and Self Assessment in Education PRASAE2016, colocated with 15th International Conference on Web-based Learning ICWL2016, At Rome, [...]

Herzog, m.a., katzlinger, e, stabauer, m.

Vom Seminarraum zur wissenschaftlichen Konferenz. Interuniversitäres forschendes Lernen in virtuellen Teams.

R. Zehnder: Proceedings der Pre-Conference-Workshops der 14. E-Learning Fachtagung Informatik, co-located with 14th e-Learning Conference of the German Computer Society (DeLFI 2016), S. 90-101, http://ceur-ws.org/Vol-1669/ ISSN: 1613-0073

Herzog, m.a., wunderling, j., gabele, m., klank, r., landenberger, m., pepping, n.

Context Driven Content Presentation for Exhibition Places. Four Interaction Scenarios Developed for Museums.

Electronic Imaging & the Visual Arts Conference EVA 2016, St. Petersburg

Herzog, m., katzlinger, e.

Fächerübergreifendes forschendes Lernen am Beispiel des akademischen Publikationsprozesses.

S. Falk-Bartz, B. Stockleben: Think Cross Change Media 2016. Mobil, Ethisch, Kollaborativ. BoD Norderstedt, ISBN: 9783741207983

Hatscher, b., herzog, m.

Partikel- oder Wellensimulation? Zwei Ansätze zur Indoor-Lokalisierung auf Basis passiver RFID-Technik

Nissen, V., Stelzer, D., Straßburger, S., Fischer, D. (Hrsg.): Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI) 2016, Teilkonferenz Von der Digitalen Fabrik zu Industrie 4.0, Universitätsverlag Illmenau, 2016, S. 1749-1761, ISBN 978-3-86360-132-4

Herzog, m., katzlinger, e.

Peer Review from Teachers’ Perspective. Comparing Five E-Business Learning Scenarios in Higher Education.

Yanyan Li, Maiga Chang, Milos Kravcik, Elvira Popescu, Ronghuai Huang, Kinshuk, Nian-Shing Chen: State-of-the-Art and Future Directions of Smart Learning. Springer Lecture Notes in Educational Technology, LNET 2016, pp 319-331

Herzog, m., katzlinger, e.

Lernstiladaptierte Lehre in Wirtschaftsfächern: Unterstützung der Diversität des Lernens durch verschiedene kollaborative Lernmethoden.

Tagungsband DGHD 2013. accepted for publication 2016

Katzlinger, e., herzog, m.

Digital Collaboration – Veränderung der Mediennutzung in interuniversitären Lerngruppen

Künz, A.: Digitale Medien in Arbeits- und Lernumgebungen. Beiträge zum Usability Day XIII, Passt Science Publishers 2015

Hatscher, b., herzog, m. a., & friedewald, o.

A game engine based 3D-simulation to support RFID locating in consideration of mobile objects in a radio field.

IEEE Networked Systems, NetSys 2015 Cottbus

Katzlinger, e., herzog, m.

Peer-Review from Learners’ Perspective.

In New Horizons in Web Based Learning. Springer International Publishing. LNCS Dec 2014, pp. 72-81

Katzlinger, e., herzog, m.

Didactic support of diversity of learning styles? Potential analysis of three collaborative learning methods within e-business education.

Popescu et. al. (ed.): Advances in Web-Based Learning – ICWL 2014, Lecture Notes in Computer Science Volume 8613, 2014, pp 239-244

Krause, r., haase, m., hatscher, b., herzog, m., goutrié, c.

Overcoming the gap between digital and analogue Board Games.

Blashki, K., Xia, Y.: Proceedings of Game and Entertainment Technologies Conference (GET 2014), MCCSIS Lisbon, IADIS Press 2014

Katzlinger, e., herzog, m.

Interuniversity collaborative learning with Wiki toolset.

12th European Conference on E-Learning ECEL-2013, SKEMA Business School, Sophia Antipolis, France

Neumann, c., helmich, o., herzog, m.a.

Integration of a SocialMedia Platform into University Information Architecture.

The 7th IEEE International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications 12-14 September 2013, Berlin, Germany

Katzlinger, e., höller, j., mittendorfer, j., pils, m. & herzog, m. a.

Vielfalt in der mediengestützten (Weiter-)Bildung Visionen, Realisierungen und Grenzen 1984 bis heute.

Boll, S., Maaß, S. & Malaka, R. (Hrsg.), Mensch & Computer 2013 – Workshopband. München: Oldenbourg Verlag. (S. 401-402).

Krause, r., haase, m., hatscher, b., herzog, m., goutrié, c.

Computerspiele zum Anfassen: Ein digital-analoger Baukasten für Brettspiele.

Boll, S., Maaß, S. & Malaka, R. (Hrsg.), Mensch & Computer 2013. München: Oldenbourg Verlag. (S. 509-514).ISBN 978-3-86488-045-2

Gründler, s., herzog, m.

Deterministische Personalbemessung und Ermittlung von indirekten Prozesskosten in Verwaltung und Dienstleistung.

FIscher, A.: 14. Nachwuchswissenschaftlerkonferenz ost- und mitteldeutscher Fachhochschulen, VWH Verlag 2013, ISBN 978-3-86488-037-7

Friedewald, o., papenbroock, j., herzog, m.

Analysis of the Radio Propagation Model at RFID Applications

VDE ITG/IEEE European Conference on Smart Objects, Systems and Technologies, Smart Systec 2013, Nuremberg

Krause, r., haase, m., hatscher, b., herzog, m., goutrié, c.

DiTAG: Ein digital-analoges Brettspiel-Interface.

FIscher, A.: 14. Nachwuchswissenschaftlerkonferenz ost- und mitteldeutscher Fachhochschulen, VWH Verlag 2013, ISBN 978-3-86488-037-7

Sens, l., herzog, m., albers, e.

Chancen und Risiken sozialer Medien im Unternehmen. Eine Studie mit Schwerpunkt in Sachsen-Anhalt.

Fischer, A.: 14. Nachwuchswissenschaftlerkonferenz ost- und mitteldeutscher Fachhochschulen, VWH Verlag 2013, ISBN 978-3-86488-037-7

Herzog, m., katzlinger, e.

Peer Review as an Activating Learning Method Within University Education.

11th European Conference on e-Learning ECEL-2012, University of Groningen, The Netherlands, 26-27 October 2012, pp. 274-282

Herzog, m., katzlinger, e.

Cross-Teaching mit interregionalen Lernteams. Szenarien, Werkzeuge und Lerneffekte.

Nicolas Apostolopoulos, Wolfgang Coy, Ulrike Mußmann, Andreas Schwill (Hrsg.): Grundfragen Multimedialen Lehrens und Lernens – Von der Innovation zur Nachhaltigkeit. Seite 156-171, Tagungsband GML² 2012, ISBN 978-3-8309-2686-3

Herzog, m., katzlinger, e.

Collaborative learning within a virtual cross teaching approach. An interregional study on notification of e-business-qualification.

Miguel Baptista Nunes and Pedro Isaías (eds.): Proceedings of IADIS International conference E-Learning 2012, Multi Conference on Computer Science and Information Systems MCCSIS 2012. Lisbon, Portugal.ISBN: 978-972-8939-71-7

Herzog, m., katzlinger, e.

Partizipatives Lernen in einem virtuellen Cross-Teaching-Ansatz

Konferenzband überMedienÜBERmorgen, Mensch und Computer 2011, Oldenbourg Wissenschaftsverlag 2011. ISBN 978-3-941003-38-5

Herzog, m., katzlinger, e.

Influence of Learning Styles on the Acceptance of Game Based Learning in Higher Education: Experiences with a Role Playing Simulation Game

Proceedings of 5th European Conference on Games Based Learning (ECGBL), Athen, Academic Publishing Ltd. Reading 2011. ISBN 978-1-908272-18-8